Translate

pühapäev, 13. mai 2012

kollased makroonid lime curdiga

Kuigi mul on kodus jätkuvalt selline pisike lauapealne ahi/pliit siis ma ei jõudnud ära oodata makroonide tegemisega. et saaksin kunagi ehk teha suures pöördõhuga ahjus neid. katsetasin neid siiski juba praegu. Kuna makroonide idee oli selline lampidee siis oli kodus ainult röstitud mandlilaaste ja tegingi makroonid purustatud röstitud mandlilaastuga. et peenikest mandlijahu mul polnud. ja sellepärast makroonid ka sellised tükilised. kuna mu ahi on pisike, avastasin et saan kuidagimoodi küpsetada beseed ja makroone ahjuuks praokil 110 kraadi juures, mis minu ahjul on ka miinimumkraad, ilma et pealt või alt kõrvetaks. joonistasin tavalisele paberile ümarad makroonisuurused rõngad ja kasutan seda küpsetuspaberi all makroone pritsides korduvalt. siis tulevad nad kõik ühesuurused ja pärast on hea kokku panna. kuigi öeldakse et ahju ust ei tohi avada munavalgeküpsetiste puhul siis mul midagi ei juhtunud ahjuuks avatuna küpsetades.
125g mandlijahu või purustatud manlilaaste
225g tuhksuhkrut
25g suhkrut
15g jahu
3 munavalget M suurus
vahusta munavalge suhkruga. sega omavahel kuivained. sega käsitsi tugevale munavalgevahule vedel toiduvärv või pastavärvina mikserda see munavalgesse juba sisse ja käsitsi aeglaste liigutustega sega kuivained munavalgega. mida rohkem segada seda vedelamaks läheb mass ja seda laialivalgunum ta plaadil pärast on. pritsi 13mm läbimõõduga ümara tüllega makroonid küpsetuspaberile. lase seista ennem küpsetamist 15-20 min ja ennem küpsetamist vajuta alla märja näpuga teravad tipud juhul kui sul need pritsides tekkisid. küpseta u 30 min. mina kasutasin makroonide liimimiseks sedasama lime curdi mis ma siin ükspäev keetsin. aga võib kasutada ka valge šokolaadi ganache sidrunimahlaga või sidruni riivitud koorega, või niipalju kui on ideid saab sinna vahele kasutada.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar