Translate

laupäev, 27. aprill 2013

riivleiva-besee ampsud (magusad)

täna tuli jube besee isu. mulle väga meeldivad igasugused munavalgekoogid. pavlovad, beseed jms. aga kuna minu loll ahi ei küpseta suurt beseed normaalselt nagu ka varem olen maininud siis otsustasin väikeste palakeste kasuks. ja kuna tegelikult on besee jubehea riivleivaga siis seekord nii tegingi.
2 munavalget
näputäis sidrunihapet
0,5tl cream tartari (eesti keeles viinakivi ja kasutatakse et munavalge vahustuks kiiremini ja vaht oleks tugevam ja stabilsem. retseptis võib ka ära jätta)
120g peensuhkrut
riivleiba täpselt niipalju kui täpilist soovitakse (panin umbes kogust ausalt ei tea)
aga ma olen koguste osas palju juba arenenud eksole. et umbestäpseltki tean. :D š
vahusta munavalged sidrunihappe ja tartariga peaaegu tugevaks ja lisa natuke haaval vahustades peensuhkur. vahusta kuni munavalge on läikiv, tugev mass. lisa ka riivleib.
pritsi nr 13 ümara tüllega väiksed kupud küpsetuspaberile ja küpseta. ma pean muidugi osa ajast ahju uks lahti küpsetama ja pea peal seisma et saada selliseid nagu vaja. seega küpsetusaega ei anna aga kraadid olid mul 110.
lasen jahtuda ja tahestuda ja täidan maiused täidisega ning kleebin 2 kuppu omavahel kokku.
täidis:
100ml vahukoort
150g valget šokolaadi
2spl lime curdi (retsept muud magusad asjad all)
aja koor keema ja lisa šokolaaditükid ja sega kuni on ühtlane mass. seejärel lisa lime curd ja jahuta mass niipalju maha et seda oleks võimalik pritsida. pritsi massi ühele kupu poolele ja pane teine kupp peale. et ajendatud makroonidest aga mandlijahu polnud kodus hetkel võtta.




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar